31.03. 14

Půda jako přírodní zdroj

Materiál se zabývá tématem půdy ve smyslu přírodního zdroje se zaměřením na význam půdy a nutnost její ochrany. Materiál je použitelný pro 6.- 9. ročník podle zvážení učitele a výběru stránek.Žák bude na základě vypracování úkolů odvozovat poznatky a shrnovat je za pomoci učitele do souvislostí.
Motivací pro žáky je zde hra v pexeso. Nad odhalenými obrázky se zamyslí z hlediska jejich původu a souvislosti s půdou. Po té mohou žáci odvodit jeden ze zásadních významů půdy pro člověka. Žáci spolu s učitelem shrnou význam půdy v nejširším pohledu a posoudí podle grafu využití půdy v ČR. Velký rozsah informací k tématu využívání půdy lze najít na uvedeném internetovém odkaze. Žáci se pokusí sami najít faktory znehodnocující půdu a následně si hned mohou své návrhy zkontrolovat, doplnit. Na uvedeném internetovém odkaze je možno opět najít řadu doplňujících informací. Je zde několik otázek, které mohou sloužit k ověření znalostí žáků, zároveň je opět možná okamžitá kontrola podle pokynů. Na závěr si žáci informativně shrnou environmentální pohled na význam, ohrožení a ochranu půdy na Zemi.
Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9,

Další materiály tohoto autora