12.06. 14

Ochrana přírody u nás

Materiál je průřezem souvislostí a informací v oblasti ochrany přírody tak, aby žáci mohli využít již získané poznatky. Zároveň však podává i nové informace. Umožňuje práci samostatnou či lépe ve skupinách a následné shrnutí v diskuzi.
V materiálu se žáci pokusí o pojmenování důvodů pro ochranu přírody, prodiskutují ve skupinách a pak některé možnosti zapíší na tabuli Za řízení učitele pak vysvětlí ostatním svůj pohled. Některé informace k tématu jsou uvedeny. Dále je zde stránka informací o základních zákonech a popř. dalších legislativních opatřeních, které se týkají ochrany přírody a životního prostředí, také přehled kategorií ochrany přírody. Jsou zde naše chráněná území pro přehled a následná možnost využít k prověřování znalostí hru na uvedeném webu, kde se určují ve slepé mapce správné názvy chráněných oblastí. Po prohlédnutí informačních stránek si žáci mohou zkusit najít zajímavé časové informace o chráněných územích. Lze i forma soutěže např. s vyhledáváním v učebnici či na internetu, popř. pracovní list. Poslední strana poskytuje několik informací ke chráněným druhům organismů. Žáci zkusí několik z nich poznat.Na uvedeném webu se mohou seznámit podrobněji s vyhláškou, která upřesňuje ochranu organismů.
Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9,

Další materiály tohoto autora