18.02. 14

Krajina a její přetváření

Materiál je určen k nahlédnutí do problematiky vývoje a tvorby krajiny především vzhledem k činnosti a zásahům člověka pro žáky v 6. - 9. ročníku v průřezovém tématu EV, popř. v přírodopise, podle potřeby učitele možnost výběru stránek podle věku.
Žáci budou na základě vypracování úkolů a vzájemné diskuze odvozovat poznatky a shrnovat je za pomoci učitele do souvislostí. Do činnosti může být vložena samostatná práce žáků či práce skupinová s diskusí v rolích různých skupin ve společnosti vzhledem k využívání krajiny - např. ochránci přírody, zastupitelé oblasti, zástupci firmy, .... s obhajováním svých zájmů v krajině. Na role se připravují. Obrázky jsou více méně motivační pro rozvinutí vzájemné diskuse. Žáci se zamýšlejí nad vývojem krajiny vzhledem k technickému rozvoji a uvažují o vlivu technického rozvoje v minulosti i budoucnosti, uvedou konkrétní příklady vhodných a nevhodných zásahů člověka do krajiny... Otázky pro práci v terénu či s fotografií krajiny, popř. domácí práci, která se bude zabývat krajinou v okolí bydliště žáků jejich očima a podle zadání.U žáků se rozvíjí vnímání svého okolí, krajiny, kde žijí, kudy procházejí a jak se s krajinou hospodaří.
Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9,

Další materiály tohoto autora