29.05. 14

Naše ekosystémy

Materiál představuje vstup do tématu ekosystémů naší přírody nebo je možné jej využít při opakování. Vhodnou metodou je zde skupinová práce žáků a následná diskuze, kdy žáci na základě odhalených organismů ve hře charakterizují ekosystém typický pro uvedené organismy, vztahy v něm ... Své úvahy pak zhodnotí se spolužáky a učitelem. Materiál je použitelný pro 6.- 9. ročník podle zvážení učitele. Žák bude na základě vypracování úkolů odvozovat poznatky a shrnovat je za pomoci učitele do souvislostí.
Žáci odhalí všechny obrázky ve hře a určí ekosystém podle organismů. Ten pak charakterizují a vytvoří v něm některé potravní vztahy... Správnost určeného ekosystému odhalí kliknutím na slovo ekosystém pod šipkou. Po společné diskuzi si mohou další informace doplnit na uvedených webových stránkách. Je zde vhodná skupinová práce a následná diskuze. Jsou zde uvedeny tyto ekosystémy: les(str.3); vodní - rybníky, řeky, mokřady,...(str.4); louky a pastviny(str.5); pole a lidská sídla(str.6)
Ročníky: ZŠ 6, ZŠ 7, ZŠ 8, ZŠ 9,

Další materiály tohoto autora